Támogatást kér a GYSEV

A GYSEV 2011-ben a pályafenntartáshoz 1,9 milliárd (6,8 millió euró), a személyszállításhoz 5,7 milliárd forint (20,5 millió euró) állami támogatást igényel, mondta el Dávid Ilona, a társaság elnök-vezérigazgatója a Magyar Hírlapban.

A magyar államtól költségtérítést kap
A lap szombati számában a GYSEV-vezető ismertette: a magyar többségi és osztrák kisebbségi tulajdonban lévő vasúttársaság a magyar államtól költségtérítést kap, míg osztrák oldalon a burgenlandi tartománnyal kötött közszolgálati szerződés biztosítja a működés pénzügyi forrását.

Szerződés Burgenland tartománnyal
Dávid Ilona közlése szerint, Magyarországon a menetdíjakkal nem fedezett kiadásokra kap költségtérítést a társaság, míg a Burgenland tartománnyal kötött szerződés alapját a teljesítmények, a vonatkilométer-adatok képezik. Úgy fogalmazott: „fix összegű költségtérítést kapunk függetlenül attól, hogy a menetdíjbevételek hogyan alakulnak”.

A GYSEV elnök-vezérigazgatója a lapban megjegyezte, hogy a közszolgáltatási feladatot mindkét országban nulla körüli eredménnyel kell ellátni. A magyar szerződés kifinomultabb elemeket tartalmaz a megrendelői ellenőrzések és az elszámolás területén, ezért – így Dávid Ilona – „itt nem vagyunk veszteségesek.

Veszteséges a személyszállítás
Ezzel ellentétben az osztrák szerződésünk alapján a személyszállítási tevékenységünk veszteséges.” A GYSEV elnök-vezérigazgatója szólt arról is – a Magyar Hírlap írása szerint -, hogy készül a megvalósíthatósági tanulmány a Győr és Sopron közötti vasútvonal kétvágányú átépítésére.

orf


to top