Új lendületben a hazai bormarketing

Továbbra is nagy a szakmai érdeklődés a Magyarországi Bormarketing Konferencia iránt, a Hotel Sopron konferenciatermében már a nyitónapon is sok szőlész-borász, marketingszakember és szakújságíró vett részt. A tizenegyedik alkalommal megrendezett rangos rendezvényt Abdai Géza alpolgármester nyitotta meg.

A konferencián a borágazatot érintő gazdasági témákról tárgyalnak a résztvevők, de szó lesz jogszabályi alkalmazásról, védjegyhasználatról, gasztronómiáról, kereskedelemről és természetesen a bormarketing hagyományos és új irányairól is.

Abdai Géza alpolgármester köszöntőjében elmondta: a közös gondolkodás, együttműködés a ezen a vidéken nem ismeretlen. Határokon átnyúló, és már vagy évtizedes múltra tekinthet vissza. Ennek kezdetén is már katalizátor szerepet vállalt az első soproni Bormarketing Konferencia, amihez hozzájárult az is, hogy Sopron Megyei Jogú Város a kezdetektől aktívan támogatja ezt a páratlan eseményt, és ezt kívánja tenni a jövőben is.

A rendezvényen dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója számolt be a 2011-re tervezett operatív programokról, és az elmúlt év eredményeiről. Elhangzott új kampányt fognak indítani, de nem a korábbi koncepció szerint. Az első megjelenés várhatóan a farsangi időszakra esik majd.

Az első Bormarketing Konferencia 2000 telén azzal a céllal került megrendezésre, hogy felhívja a borágazat figyelmét a marketing jelentőségére. Ez mára szükségtelenné vált. A bormarketing szerepe országosan is felértékelődött.

A Magyarországi Bormarketing Konferenciák küldetése, hogy évről évre a borágazat szereplőinek érdeklődésére számot tartó színvonalas előadásokat nyújtson a marketing, és egyre inkább a kapcsolódó szakterületekről, ezáltal lehetőséget, ismereteket és eszközöket kínáljon a sikerhez, valamint támogassa az ágazat szereplői közötti kommunikációt, kapcsolatteremtést. A rendezvény illeszkedik Sopron város konferencia-turizmussal kapcsolatos terveihez.

A decemberi időponttal a szervezők célja a turizmus szezonális ingadozásának csökkentése. A csütörtöki, pénteki “konferencia-napok” után a tapasztalatok szerint a résztvevők nagy része a városban és környékén marad hétvégére is.

A konferencia kísérőrendezvénye idén a IX. Páneurópa Nemzetközi Vörösborveseny eredményhirdetése, ünnepélyes díjátadója és az ehhez kapcsolódó fogadás, gálavacsora. A borversenyre idén Az idei évben Ausztriából, Szlovákiából és Magyarországról 156 minta érkezett 68 pincészettől (132 bor hazai pincékből került Sopronba, 14 bort osztrák termelők küldtek és 10 minta érkezett Szlovákiából, melyeket november 26-án bírált a legkiválóbb hazai szakemberekből álló zsűri a nemzetközi O.I.V borversenyek szabályai szerint.

sopron

to top